Változatlan marad a társulat
Április hagyományosan a szerződtetések időszaka a teátrumok életében. A Vörösmarty Színházban már le is zajlottak ezek a tárgyalások: minden művész szerződését meghosszabbította a fehérvári színház, új tagok pedig nem csatlakoztak a társulathoz.
Ez persze nem jelenti azt, hogy nem látunk új arcokat az évad során, hiszen a színház vezetése folytatja azt a gyakorlatot, hogy neves művészeket hívnak meg egy-egy szerepre. Mindjárt a nyáron bemutatandó vígjátékban, Szép Ernő Vőlegény című művének egyik főszerepére meghívták Safranek Károlyt, és ugyancsak a Vőlegényben látható majd Egres Katinka, a debreceni Csokonai Színház fiatal művésznője. Az Aida címszerepét egy másik vendégművész, Oláh Ibolya kapta meg, és ebben a musical-ősbemutatóban várhatóan további népszerű művészeket is láthatunk vendégként.
– A társulat megerősödését is jelenti az, hogy ebben az évadban sem lesznek változások a csapatban – mondja Szurdi Miklós igazgató. – Csak egy összeszokott, jó társulat tud igazán fejlődni, és egyre komolyabb feladatokat vállalni. Ugyanakkor fontosnak tartom azt is, hogy a közönség ne csak a megszokott színészeket lássa: ha anyagi helyzetünk nem is teszi lehetővé a társulat bővítését, egy-egy szerepre azért még tudunk vendégeket hívni.
– Kialakult már a színház végleges nyári programja?
– Igen, eldöntöttük, hogy a Vőlegényt nem szabadtéren, hanem a kőszínházban mutatjuk be és játsszuk több alkalommal a nyár folyamán, a Pelikán Udvarban pedig a Viktória című nagyoperettet láthatja a közönség. Ott egyébként nem ez lesz az egyetlen operett: miközben az ország a Kodály-év lázában ég, sokan megfeledkeztek arról, hogy Kálmán Imre is 1882-ben született, így az ő születésének is 125. évfordulóját ünnepeljük ebben az esztendőben. Éppen ezért a Nyári Színházat nem a hagyományos operagálával, hanem operettgálával nyitjuk meg: az Alba Regia Szimfonikusok és a színház művészeinek közreműködésével Kálmán Imre legszebb dallamai csendülnek fel a szabadtéri színpadon.
– Gondolom, Moravetz Levente rendezésében...
– Nem, ezt kivételesen nem ő rendezi: nemrég volt a kávéházunkban az a rendkívül sikeres operettest, amit Buch Tibor és Váradi Eszter Sára olyan lelkesedéssel és szeretettel állított össze, hogy ennek a gálának a szerkesztését és rendezését is rájuk bíztam. A zenekar mellett tucatnyi színészünk és természetesen a tánckar vesz részt a látványos és szórakoztató gálaműsorban, amellyel a legismertebb magyar operettszerző emléke előtt tisztelgünk. Kodály Zoltánról pedig a Musica Regia keretén belül emlékezünk meg: augusztus első napjaiban a Székelyfonót láthatja a fehérvári közönség.
– A nyár nagy hazai újdonsága lesz az Aida című musical ősbemutatója, amelyet előbb a Margitszigeten, majd a fehérvári Musica Regián láthat a magyar közönség. Ennek mikor kezdődnek a próbái?
– A Nyári Színházzal párhuzamosan, már június elejétől dolgozunk ezen a nagyszabású musicalen, amelyet július végén mutatunk be a Margitszigeten. Lassan kialakul a végleges szereposztás is: mivel a produkciót hosszú távra tervezzük, minden szerepet kettőzünk. A látványterveken is készülnek már: nem könnyű úgy megtervezni a színpadképet, hogy a Margitszigetre, a Városház térre és a színházunk színpadára egyaránt megfeleljenek a díszletek. Az már bizonyos, hogy a Figaro házasságához hasonlóan az Aidához is meg kell növelnünk a Városház téri színpad méretét, hiszen a sok szereplő, a nagy díszlet másként nem helyezhető el.
Ez persze nem jelenti azt, hogy nem látunk új arcokat az évad során, hiszen a színház vezetése folytatja azt a gyakorlatot, hogy neves művészeket hívnak meg egy-egy szerepre. Mindjárt a nyáron bemutatandó vígjátékban, Szép Ernő Vőlegény című művének egyik főszerepére meghívták Safranek Károlyt, és ugyancsak a Vőlegényben látható majd Egres Katinka, a debreceni Csokonai Színház fiatal művésznője. Az Aida címszerepét egy másik vendégművész, Oláh Ibolya kapta meg, és ebben a musical-ősbemutatóban várhatóan további népszerű művészeket is láthatunk vendégként.
– A társulat megerősödését is jelenti az, hogy ebben az évadban sem lesznek változások a csapatban – mondja Szurdi Miklós igazgató. – Csak egy összeszokott, jó társulat tud igazán fejlődni, és egyre komolyabb feladatokat vállalni. Ugyanakkor fontosnak tartom azt is, hogy a közönség ne csak a megszokott színészeket lássa: ha anyagi helyzetünk nem is teszi lehetővé a társulat bővítését, egy-egy szerepre azért még tudunk vendégeket hívni.
– Kialakult már a színház végleges nyári programja?
– Igen, eldöntöttük, hogy a Vőlegényt nem szabadtéren, hanem a kőszínházban mutatjuk be és játsszuk több alkalommal a nyár folyamán, a Pelikán Udvarban pedig a Viktória című nagyoperettet láthatja a közönség. Ott egyébként nem ez lesz az egyetlen operett: miközben az ország a Kodály-év lázában ég, sokan megfeledkeztek arról, hogy Kálmán Imre is 1882-ben született, így az ő születésének is 125. évfordulóját ünnepeljük ebben az esztendőben. Éppen ezért a Nyári Színházat nem a hagyományos operagálával, hanem operettgálával nyitjuk meg: az Alba Regia Szimfonikusok és a színház művészeinek közreműködésével Kálmán Imre legszebb dallamai csendülnek fel a szabadtéri színpadon.
– Gondolom, Moravetz Levente rendezésében...
– Nem, ezt kivételesen nem ő rendezi: nemrég volt a kávéházunkban az a rendkívül sikeres operettest, amit Buch Tibor és Váradi Eszter Sára olyan lelkesedéssel és szeretettel állított össze, hogy ennek a gálának a szerkesztését és rendezését is rájuk bíztam. A zenekar mellett tucatnyi színészünk és természetesen a tánckar vesz részt a látványos és szórakoztató gálaműsorban, amellyel a legismertebb magyar operettszerző emléke előtt tisztelgünk. Kodály Zoltánról pedig a Musica Regia keretén belül emlékezünk meg: augusztus első napjaiban a Székelyfonót láthatja a fehérvári közönség.
– A nyár nagy hazai újdonsága lesz az Aida című musical ősbemutatója, amelyet előbb a Margitszigeten, majd a fehérvári Musica Regián láthat a magyar közönség. Ennek mikor kezdődnek a próbái?
– A Nyári Színházzal párhuzamosan, már június elejétől dolgozunk ezen a nagyszabású musicalen, amelyet július végén mutatunk be a Margitszigeten. Lassan kialakul a végleges szereposztás is: mivel a produkciót hosszú távra tervezzük, minden szerepet kettőzünk. A látványterveken is készülnek már: nem könnyű úgy megtervezni a színpadképet, hogy a Margitszigetre, a Városház térre és a színházunk színpadára egyaránt megfeleljenek a díszletek. Az már bizonyos, hogy a Figaro házasságához hasonlóan az Aidához is meg kell növelnünk a Városház téri színpad méretét, hiszen a sok szereplő, a nagy díszlet másként nem helyezhető el.
L.M. |