„Margittáról, egy partiumi kisvárosból kerültem Magyarországra, a szentesi Horváth Mihály Gimnázium dráma és irodalom tagozatos osztályába. Csodálatos négy évet töltöttem itt, igazi kutató, világmegismerő, a személyiséget kibontakoztató műhely volt ez.
A Színház- és Filmművészeti Egyetemen Lukács Andor és Jordán Tamás osztályában végeztem, s mellettük Ladányi Andreát is a mestereimhez sorolom. Két debreceni, majd másik két, a József Attila Színházban eltöltött évad után a független Forte Társulat tagja lettem. Itt találtam meg azt az inspiráló közösséget, sajátítottam el azokat a művészi kifejezési formákat és színészi eszközöket, melyekben a mai napig működöm. Horváth Csabával, a társulat vezetőjével 2007 óta dolgozunk együtt, és már első közös munkánk, A tavasz ébredése óta döntő hatással van rám. Fizikai színház. Ezzel a jelzővel illetik a legtöbbször előadásainkat. A fizikumból építkező, a tánc formai világával dúsított, összetett színházi élményre törekvő prózai előadásokat hozunk létre. Számomra izgalmas ez az óriási fegyelmet, színészi jelenlétet és állandó fizikai felkészültséget igénylő műhelymunka.
Szikora János hívására, a Forte Társulat több tagjával együtt, 2013-tól a székesfehérvári Vörösmarty Színházban is dolgozunk. Jelenleg első fehérvári bemutatómra, a Lear király premierjére készülünk, amit Bagó Bertalan állít színre. Ezzel párhuzamosan két előadásban játszom a Forte Társulattal: az egyik A nagy füzet, a másik a Godot-ra várva. Mindkét előadás koreográfiáját Horváth Csaba jegyzi, s a budapesti Szkéné Színházban láthatók."
|